De maand november is weer voorbij. Een maand met verdriet, frustratie maar ook zo veel moois. Wat is het rescue-werk toch een achtbaan.

We begonnen met het plotselinge overlijden van Swissy. Ze voelde zich een aantal dagen niet lekker, viel ineens erg af en na heel wat testen besloten we haar op 1 nov toch na het spreekuur te opereren want ze had pijn en de oorzaak was onduidelijk. Tijdens de operatie werd het duidelijk, er was van alles mis binnen en na overleg hebben we haar niet meer wakker gemaakt. Het was een hele klap, die ik niet had zien aankomen. R.I.P. lieve meid, je was altijd zo vrolijk, wat missen we je……………….

Deze maand zijn ook ontzettend veel honden gevonden die als vuil achtergelaten zijn op dumpplekken waar ze kansloos achterbleven. Ziek, zwak, hongerig, dorst………………. de rescue-stichtingen worden overladen met verzoeken om op te vangen. Het is vreselijk frustrerend. Waarom worden de moederhonden niet gesteriliseerd als je de pups toch “weggooid” . Pups van 3 maanden oud, brandmager, pups van 2 maanden oud alleen en moedeloos rondzwervend in een straat maar ook pups van 3 dagen oud, oogjes en oortjes nog dicht, gedumpt in een plastic zak……………… WAAROM WORDT DE MOEDER NIET GESTERILISEERD?  Het is zo vreselijk frustrerend. Het dumpen gaat straffeloos door, waarom grijpt de overheid niet in……………..

Ook bij huize DOG dus uitbreiding, en allemaal schattig en lief en zo dankbaar, omdat deze de mazzel hebben gehad dat ze gevonden zijn en dat we hier allemaal weer een stukje op zijn geschoven zodat ze erbij konden. Maar die anderen, die niet gevonden worden………………….

Maar bij ons nu erbij:

Pasha (als je op zijn naam klikt kun je het verhaal van hem lezen)

En Nero  (als je op zijn naam klikt kun je het verhaal van hem lezen)

Meet Maria (als je op haar naam klikt kun je het verhaal van haar lezen)

Maria, door een onbekende door het open raam van de auto op de schoot van Annemarie gegooid. Natuurlijk blij dat ze niet ergens in de knoek is gegooid want nu heeft ze nog een kans.

En de BB5  (de Black Brakkeput 5 gevonden in een plastic zak, 4 dagen oud, oogjes en oortjes nog dicht. ONGELOFELIJK. )  Gelukkig wilden Boukje en Bruno ze fosteren en samen met een geweldig team (Diny, Dana en Milena) hebben ze de 5 er door heen getrokken. Om de 3 uur flessen, elke dag wegen. Spannende momenten als er te weinig of niet gedronken werd, als er gejankt en gegild werd zonder de reden te weten. Maar na 10 dagen gingen de oogjes open en daarna begon de wereldverkennen-fase en langzaam gaan ze nu zelf eten. Het is prachtig om te zien en velen zullen de “OOOOOOh” en “AAAAAAAH wat schattig” reacties hebben. Maar onderschat dit niet. Weken met slapeloze nachten, uren flessen, alles schoon houden, en dan de kosten aan puppymelk (blikken van 50 gld gaan er rap doorheen). En natuurlijk doen we dat maar………………………… waarom konden ze niet bij de moeder blijven ?Waarom is de moeder niet gesteriliseerd als je toch die pups niet wilde en dus weggooide in een plastic zak? Vragen waar we nooit antwoord op zullen krijgen.

In Puppy Paradise zitten nog Gaby en Jerzey, en Pasha is inmiddels ook bij hen.

Zij groeien als kool en zijn 3 lieve hondjes. Dit weekend hebben ze voor het eerst het zwembad verkend.

Onze mooie Pleun is naar Nederland vertrokken en wat heeft ze het daar super! Gevonden in een rots en nu in een prachtig mandje met een heerlijk kussentje. Go lieve Pleun, live the good life

En dan natuurlijk nieuws over de SANCTUARY.

De teller gaat geweldig en we zijn ontzettend trots op onze donateurs en iedereen die helpt en geholpen heeft. We hebben ook van een aantal bedrijven al wat materiaal toegezegd gekregen en zoals het er nu uitziet gaan we begin 2018 beginnen met bouwen. Voor fase 1 zijn de kosten binnen en fase 2 een heel eind.

Ook zijn we deze maand begonnen met ons “sponsor een M2 voor de sanctury” spel begonnen. U kunt voor 10 gld een vierkante meter sponsoren, u mag zelf kiezen welk stukje en als u mazzel hebt kunt u daar ook nog een prijs mee winnen.  De prijzen zijn gesponsord door Hip Lifestyle , Wijnhandel Servir Frais , Avila Beach Hotel – CuracaoStichting Dima & Co , Quiltatelier Iriscreatief , Label N wood & metal design , LOT1038 Curacao Brewing Company
En dit allemaal met hulp van Mammoet Printing , Nancy Halabi en Claudia Sanches
Met heel veel dank aan de vrijwilligers die geholpen hebben: Sabine Perret Gentil Halabi, Rose Boeve, Diny Könning van de Zilver, Karin Lotman, Fien Coenen.

Vrijdag 1 dec staan we nog op Ascension en help Astrid Gonesh mee, en 9 dec staan we voor het laatst op Pietermaai.

We hopen dat jullie allemaal komen en de bouw van de sanctuary steunen.

Wilt u op een andere manier helpen, kijk dan op de SANCTUARY site of stuur een mailtje naar info@stichtingdog.org of stuur een PM via FB.

ALLE HONDJES VAN HUIZE DOG ZEGGEN: DANK U WEL!!!!