Wie we zijn

Stichting DOG Curaçao is een ‘kleine’ stichting, opgericht op 16 september 2014. Sinds 2018 is, na een grote crowdfundingactie, de ‘DOG Sanctuary’ gebouwd en zo heeft de stichting de kleine opvang van destijds 26 honden uitgebreid naar een prachtige sanctuary met gemiddeld 120 honden. Een opvang voor de kleintjes, voor tieners en voor de oudjes, voor bange of gehandicapte honden, ze mogen er allemaal thuis zijn.

Djoeke Giliam

begin van een missie

Mijn liefde voor honden is er van kleins af aan geweest. In mijn jeugd waren er altijd honden en katten bij ons in huis. Toen ik op de Saturnusstraat ging wonen had ik 2 honden maar al al gauw waren dat er 10. In 2010 liep er bij mij in de straat een grote bruine zwerfhond. Ze leefde op een braakliggend stuk terrein en kreeg elke 6 maanden puppy’s. Het lukte mij echter niet haar te vangen. Ik begon haar eten te geven en steeds meer de kant van mijn huis op te lokken, totdat ze dagelijks bij mij voor het hek kwam eten. De stap daarna was niet zo groot. Het eten werd verplaatst naar binnen in de tuin en zodra ze binnen was heb ik het hek gesloten. Dat was mijn eerste vangactie.

Ascha is de volgende dag meteen gesteriliseerd en de bedoeling was haar op haar oude plek terug te zetten, maar dat voelde toch niet goed en ze is bij mij gebleven.

Vanaf dat moment wist ik dat ik me, naast mijn baan als leerkracht, meer in wilde gaan zetten voor de zwerfhonden en ben ik foster geworden. In 2014 ben ik mijn eigen stichting begonnen met als doel hondjes op te vangen die weinig of geen kans hebben om een baasje te vinden omdat ze gehandicapt zijn, gedragsproblemen hebben of medische zorg nodig hebben. Omdat mijn naam Djoeke Olga Giliam is, was de naam voor de stichting gauw gevonden en werd het Stichting DOG.”

een nieuwe kans

op een mooi leven

Niet-gewilde zwerfhonden krijgen een nieuwe kans op een mooi leven, dat is het doel van Stichting DOG Curaçao.  Kansarme honden, verwaarloosde honden en honden met een handicap of gedragsprobleem, zij kunnen heerlijk samen zijn op de Sanctuary in een veilige en liefdevolle omgeving. Voor de honden die sociaal zijn en prima in een gezin passen wordt gezocht naar veilige, fijne ‘gouden mandjes’ bij liefdevolle families. Dit kan zijn op Curacao, maar ook in o.a. Nederland, Belgie, Duitsland en de VS. Ook puppies worden opgevangen op de DOG Sanctuary in het ‘puppy paradise’. Gelukkig worden de meeste puppies geadopteerd door leuke nieuwe baasjes.

Met een team van toegewijde vrijwilligers worden de honden dagelijks verzorgd, gevoerd, geknuffeld en wordt er met ze gespeeld. Daarnaast wordt de stichting gesteund door een geweldig team van dierenartsen van Veterinary Services Curacao die altijd klaar staan met raad, advies en alle medische behandelingen.

#DONTSHOPPLEASEADOPT

Zo veel ‘adoptable’ hondjes wachten geduldig, maar vurig op een liefdevol eigen thuis, een ‘gouden mandje’.

Helpt u het leven van dat ene hondje te veranderen?