“Don’t shop, please adopt!”

Adoptie
”Gun ze een tweede kans

Adoptie informatie

Van puppies, tot tieners, adults en seniors… op de Sanctuary wachten hondjes in alle leeftijden, kleuren en maten op een mooi nieuw eigen thuis. Het zijn geen rashonden… maar op Curaçao noemen we het ras ‘Westpointers’. Over het algemeen zijn het sterke, middelgrote, lieve (familie)honden, veerkrachtig en vrolijk.

Puppies die binnen komen kunnen na een uitgebreid medisch onderzoek en de eerste entingen geadopteerd worden. Maar er zijn ook super leuke, vrolijke en sociale tieners en volwassen honden die maar al te graag bij een leuk gezin zouden willen en kunnen wonen. Bent u geinteresseerd in een van onze DOG-ies?

Het Curaçaose ‘Westpointer’ ras komt in verschillende ‘maten’. Het is dan ook moeilijk vooraf precies in te schatten hoe groot de hond wordt. Gemiddeld zijn Westpointers kniehoogte of iets groter.

Veel gestelde vragen
Hoe kies ik een hond uit vanuit het buitenland?

Bekijk de DOG-ies via de website en stuur een mail naar info@stichtingdog.org of een PM via Facebook. Samen zullen wij vervolgens bepalen of het hondje past binnen uw gezin en leefomgeving. Wij kennen de karakters van de honden en als je goed kunt aangeven wat de gezinssituatie is en waar je naar op zoek bent dan maken wij samen de match!

Wat kost het adopteren van een hond?

Een hond adopteren op Curaçao kost Naf. 150,00 (gemiddeld 75 euro) en is inclusief sterilisatie of castratie bij Dierenartsenpraktijk VCC.

hoe Lang duurt het voor de hond mag vliegen?

Honden die reizen hebben een rabies prik, een chip en gezondheidsverklaring nodig. Dit proces duurt gemiddeld 3 weken (afhankelijk van de datum dat de rabiesprik gegeven is – moet drie weken voor vertrek gegeven zijn -). Stichting DOG verzorgt het bovenstaande, evenals de reisbench.

Wat kost het overvliegen van een hond naar Nederland?

De kosten voor een hondje om naar Nederland te reizen zijn afhankelijk van de vliegmaatschappij, grootte, en het gewicht van de hond. De gemiddelde kosten zijn 350 Euro per hond.

Adoptieweetjes op een rij!

Adoptieprocedure

* Bekijk de DOG-hondjes via de home page of adoptiepagina en mail via de contactpagina naar info@stichtingdog.org.  Een PM via Facebook mag uiteraard ook!

* Zo kunt u ook vragen stellen over de hond en kan Djoeke de karaktereigenschappen toelichten van de hond in kwestie. Andere belangrijke aspecten om te bespreken zijn o.a. de gezinssamenstelling waarin de hond opgenomen zal worden, eventuele andere huisdieren en bijvoorbeeld de tuin/wandel situatie

* Woont u op Curaçao dan is het verstandig (en heel leuk) om een afspraak te maken om de hond vooraf persoonlijk te ontmoeten. Mail of PM ons graag even voor het maken van een afspraak

* Als het een goede ‘match’ is en de hond wordt geadopteerd, dan tekent de nieuwe eigenaar een contract waarin hij/zij o.a. belooft goed voor de hond te zorgen en de hond te laten castreren / steriliseren als dat nog niet gebeurd is

* Een hond adopteren op Curaçao kost Naf. 150,00 (gemiddeld 75 euro) en is incl. sterilisatie of castratie bij Dierenartsenpraktijk VCC.

Buitenlandse adoptieweetjes

* Stichting DOG verzorgt de papieren voor de uitreis (waaronder de gezondheidsverklaring en reispapieren), de benodigde prikken die de hond moet hebben evenals de chip.

* Alle uitreizende honden hebben een rabiësprik nodig. De prik dient drie weken voor vertrek gegeven te zijn. Pups mogen met 12 weken pas een rabiësprik.

* Om naar het buitenland te verhuizen moet de hond ook gechipt zijn. U ontvangt van ons het chipnummer maar deze moet u in Nederland (of ander bestemming) zelf registeren

* Honden mogen alleen met een vluchtbegeleider vliegen. Stichting DOG helpt graag bij het zoeken naar een vluchtbegeleider

* De reisbench voor de overtocht is inclusief in de adoptieprijs

* De kosten voor een hondje om naar Nederland te reizen zijn afhankelijk van de grootte en het  gewicht van de hond en luchtvaartmaatschappij

* Belangrijk! Geef de hond bij aankomst in Nederland even de tijd ‘te landen’. Het is best heel spannend voor de hond zo’n reis en een hele andere omgeving!

* De Curaçaose Westpointer is een fantastische hond; u zult er geen spijt van hebben!