vrijwilligers vormen het hart van de Sanctuary!

Met gemiddeld 120 honden in de opvang zijn vrijwilligers heel erg belangrijk! Er is van alles en nog wat te doen… van poep scheppen, voerbakjes wassen, schoonmaken van de verblijven tot hondjes knuffelen en nog zo veel meer…

101 manieren om te helpen

Make every day a dog day

#makkeeverydayadogday

Vrijwilliger

Bent u dol op honden, een aanpakker en wilt u graag helpen op de Sanctuary, neem dan contact op. Alle hulp is meer dan welkom!

Kunt u niet fysiek komen helpen op de Sanctuary, dan zijn er ook andere ‘klusjes’ waarmee u Stichting DOG kunt helpen; maken van mooie foto’s en filmpjes van de honden voor onze socials, assisteren bij de werkzaamheden van het Sterilisatiefonds of fondsenwerving.

#dogtravelingtheworld

Vluchtbegeleider

Maar u kunt ook helpen door een vluchtbegeleider te zijn voor een hondje die naar zijn of haar gouden mandje moet reizen. Het kost u niets en alles wordt tot in de puntjes geregeld en begeleid. Vliegen naar Nederland met TUI heeft de voorkeur i.v.m. de onkosten, maar KLM is zeker ook een optie.

leuk, vies, blij, dankbaar

‘werk’

Hoe leuk is het om te helpen op de Sanctuary?

Hetty: “Waarom word ik blij om als vrijwilliger te werken bij Stichting DOG? Ik hou ervan om de handen uit de mouwen te steken en te zorgen voor de honden en hun leven een stukje aangenamer te maken. Geheel onbaatzuchtig is het niet want ik heb er zelf erg veel plezier van!”

Danielle: “Vrijwilliger zijn bij DOG is een win-win situatie voor iedereen! Je kan even een paar uurtjes je hoofd leegmaken en je telefoon weg leggen en de hondjes profiteren van die onverdeelde aandacht! Al heb je een drukke of stressvolle baan of ben je op andere manieren aan ontspanning toe dan werkt het haast therapeutisch.”

Corine: “Elke keer als ik bij DOG kom, word ik overladen met knuffels, likjes en welkomsblaffen. Dat maakt mij blij en dat is alle waardering die ik nodig heb om dit werk te blijven doen. Soms is het vies werk, soms is het zwaar werk, soms is het nat werk maar altijd is het dankbaar werk! Als dierenliefhebber zie je heel veel leed op Curacao en ook al kunnen we ze niet allemaal helpen probeer ik op mijn manier een steentje bij te dragen.”

Meld je aan

als vrijwilliger of vluchtbegeleider of als je denkt dat je ons met iets anders kunt helpen. We kunnen alle handjes gebruiken!