Debby

Op woensdag 15 feb 2016 kwam ik uit school en stonden Mariska en Ed met 2 piepkleine doodzieke puppy’s voor de deur.

Hun verhaal:
Wow wat een dag! Rondje eiland werd een dog rescue. 1 puppy stak over in een verlaten gebied. Gestopt natuurlijk en daar bleek ook zijn zusje in de bosjes te zitten. Helaas geen mama te bekennen, broodmager en onder de luizen; gedumpt 😓. Opgepakt en mee in de auto…en nu? Geen wifi dus eerst maar na wat water te hebben gegeven richting supermarkt. Wat voer en vlooienshampoo gekocht. Hondjes in een teiltje gewassen, er vielen minstens 100 dode vlooien/luizen vanaf! ‘T zwarte dametje at best goed, haar blonde broertje voelde zich niet lekker. Wifi bij de Burgerking gevonden (en een long chicken burger voor ons 😉) en contact gezocht met #stichtingdog Djoeke was ondanks haar overvolle rescue zo vriendelijk om de hondjes aan te nemen. Direct richting dierenarts. Net een kilo zwaar en een week of 8 oud. Hart en longen klonken goed, shots voor vitamine, antiworm en antibiotica en daar knappen ze hopelijk van op. Ze gaan ruim in week in quarantaine bij Djoeke in de hoop dat ze geen parvo hebben. And we named them…👶👶 Iggy (Pop) en Debby (Harry)💖. Nu maar hopen dat ze groot en sterk mogen worden! We houden contact met Djoeke en hebben ons voorgenomen om donateur van haar stichting te worden. Djoeke doet dit goede werk naast haar baan als lerares. Het geld komt echt bij de hondjes terecht! Dus als je iets kan missen…. 👍

Deze 2 hummeltjes zitten bij mij.

Iggy het bruine reutje was al zo zwak. Debby het zwarte teefje was wat sterker. Donderdag zijn we weer naar de dierenarts gegaan. Iggy ging achteruit maar we zouden het nog 1 nachtje proberen. Helaas heeft ze het tot 7 uur PM volgehouden, toen was  hij echt op. Dus nog een keer naar de dierenarts en daar was de beslissing snel gemaakt. R.I.P klein mannetje, kansloos achter gelaten. :'(

Nu moet Debby alleen verder vechten, duimen

Kleine Debby was ook heel erg ziek. Ze wilde niet eten en dwang voeren was de enige optie.

zelfs Blacky deed het voor, wat ze geweldig vond, maar zelf geen hap

Uiteindelijk ging ze wat wit brood eten, toen keverworst en langzaam bouwden we het eten op.

Mariska en Ed kwamen gedag zeggen.

Maart 2017

Debby groeit en groeit en speelt speelt. Ze is geweldig. En ze is geadopteerd. Op 8 mei vliegt ze naar NL. Nog lekker een maandje bij mij, genieten.

Feest met Thirza

April 2017