En we beginnen vandaag meteen met GOED NIEUWS!!!   Dutch is geadopteerd. Je hoort wel vaker dat een dokter verliefd wordt op de patient en in dit geval was Dutch de gelukkige patient en Quenny de gelukkige dokter.  Dutch werd gevonden en zag er niet best uit. Dankzij vrijwilligers, fosters, donateurs/afstandsbaasjes en een super lieve dokter, is Dutch nu een BOFhond.  Het verhaal van Dutch kun je lezen op     http://www.stichtingdog.org/project/dutch/

Dutch jan 2015 logo Dutch april 15    14 Dutch april 15    08 Dutch april 15    11

Vrijdag kregen we ook een telefoontje dat Rebecca vrij werd gelaten. Rebecca is 1 van de 6 boxers waar DOG de zorg voor heeft genomen.  Zij is 3 maanden geleden door de politie in beslag genomen vanwege een bijtincident. Gelukkig is ze nu vrij want heel veel langer daar had ze niet overleefd. Ze is brand mager, heeft zwaar bloedarmoede en is zo verzwakt dat zelfs eten moeizaam gaat.  We gaan haar nu heerlijk verwennen en hopen dat ze met veel rust, goed eten (vers vlees) en vooral heel veel liefde, langzaam weer aansterkt. Ze heeft een lange weg te gaan.     Het verhaal van de boxers komt binnen kort op de site.

20150529_193944 20150530_165433 20150529_194530   20150529_194027

20150530_164136_1

20150531_125805  20150531_125845  20150530_084911

Carry heeft een wond aan haar poot. Het leek eerst een soort hotspot dus met een antibioticakuurtje zouden we een heel eind moeten komen. Carry is helaas niet te benaderen of aan te raken dus even goed kijken wat er precies is , is lastig.  Uiteindelijk heb ik met mijn camera close-up foto’s gemaakt en de plek ziet er toch raar uit. Donderdag gaat Carry naar de dierenarts. Dat klinkt simpel maar dat wordt een heel project met een hond die ABSOLUUT NIET aangeraakt wil worden. Ze zal in de bench naar de auto getild moeten worden, en bij de dierenarts krijgt ze meteen een slaapprik. Als ze dan goed onderzeil is, kan ze worden behandeld. Haar nagels moeten ook geknipt dus tijdens deze actie maar meteen alles even controleren.

Carry07 Carry03

Slecht nieuws voor Ruby……………. Ruby die nog maar net in huize DOG zit, is ziek. Ze is al heel oud en van de week plaste ze bloed. Na onderzoek blijkt ze nierkanker te hebben wat al helemaal uitgezaaid is. We zullen haar nog zoveel mogelijk een rustige tijd geven maar zodra ze pijn krijgt, geven we haar een waardig afscheid. Bij een mooie hond met een mooie leven achter zich, hoort een mooi afscheid.

IMG-20150525-WA0009

Bij Beer is het steeds kap op/kap af. Ik heb zelf het idee dat het goed gaat. Als hij maar afgeleid wordt  bijt hij niet op zijn poot. Dus we gaan stug verder met de medicijnen.

Beer11 Beer10

En dan zeggen we vandaag AYOO tegen mei en WELKOM tegen juni.

Goede week allemaal.

images        Hello June