De eerste maand in 2019 is alweer achter ons.

Een maand met afscheid en nieuwelingen.

Meteen na oud en nieuw hebben we afscheid genomen van Wendy. Ze was al lang ziek en een oorzaak was niet echt te vinden. Ze was inmiddels zo afgezwakt en mager dat we haar een vredig afscheid wilde geven.

We zijn erg geschrokken van  het plotselinge overlijden van Wolfje. Ineens zo ziek en ineens was ze weg. Intens verdrietig.

Ook moesten we afscheid nemen van Mexx. Hij zat maar 1 dag hier. Was zo verzwakt dat we ook hem rustig hebben laten inslapen om nog meer lijden te voorkomen.

Na oud en nieuw zijn er erg veel pups gevonden en bij DOG gekomen. Natuurlijk super schattig maar wat hadden we graag gezien dat de moeders geholpen waren voor ze de pups kregen, die vervolgens gedumpt zijn of bij de moeder weggehaald werden.

Daimey werd gevonden met haar pups, 3 dagen oud. Zij kan hier rustig haar pupjes verzorgen en vertroetelen.

Kleine mini Max werd gevonden, 2 dagen oud tussen zijn nestgenootjes die allemaal al overleden waren. Met de fles is miniMax nu een echte Max aan het worden.

De Garagepups, 5 stuks die niet meer bij de moeder mochten en op open terrein liepen. 1 werd doodgereden en dat was reden om ze weg te halen. Nog maar 5 weken oud.

De Kleine pups, ook met 5 gevonden op de Moontjeweg. Helaas haalde 1 de overkant niet maar de andere 4 werden gered.

Ook nieuw zijn Bonny en Clyde. Bonny was loops en Clyde bleef bij haar. Beide werden gedumpt bij Centrum Supermarkt waar ze voor de viskar verbleven omdat ze daar met liefde verzorgd werden. Helaas konden ze daar niet blijven en heeft Alle Hadoc ze opgehaald en na sterilisatie/castratie zijn ze bij ons gekomen.

Bente werd zwanger gevonden maar is net op tijd geopereerd, geen pups voor haar. Lekker vrij en onbezorgd spelen.

Maurits en Bobby zijn geadopteerd.

En Xavy heeft zijn match gevonden bij mijn collega.

Ook hadden we deze maand de eerste enting-dag.  Met dank aan dr Tomsjansen en dr Hack.

74 hondjes hebben een enting gekregen.

En we eindigen dit nieuws met hulp vragen

1. Wilt u helpen met de rekening voor de entingen…. voor 35 gld/18 euro neemt u 1 enting voor uw rekening. U kunt dat overmaken ovv “enting”.
  2. Wilt u OAB of DuoOAB worden…..  er zijn nog heel veel hondjes die echt een sponsor nodig hebben. Stuur een mail naar info@stichtingdog.org  of stuur een PM naar DOG of Djoeke Giliam.
  3. Wilt u vrijwilliger worden en 1x per week (of vaker) een ochtendje van 9-11 uur komen helpen…. GRAAG. Stuur een mail naar info@stichtingdog.org  of stuur een PM naar DOG of Djoeke Giliam.

Voor donaties

1. Curacao:MCB bank  26832808 (t.n.v Stichting DOG,  Saturnusstraat 36)
  2. Nederland:IBAN NL81ABNA 0826383521  (tav Stichting DOG Nederland

Wij hebben sinds januari de ANBI status!!!