December is voorbij en 2018 is voorbij.

Een maand waarin wederom veel gebeurd is:

De laatste containers hebben nu ook een dak en een opstap en hekken ertussen. Een prachtige plek voor de puppy’s. En de andere container is voor de hondjes die wat extra in de gaten gehouden moeten worden. De kleinere container is voor de opslag maar er onder is plek voor de hondjes en er is een dak voor extra schaduw.

Onze nieuw komertjes:

Yin, Yara en Yuri, kaal van de schurft, maar inmiddels al lekker wat haar en lekker aan het spelen.

De Malpais pupjes waren er helaas niet zo best aan toe. Malu overleed al heel snel maar ook Mala was te zwak. Miepje leek sterker en die was ook vrolijk, maar ook voor haar was de doorstart te zwaar. R.I.P kleintjes…

Ook  Harvey werd ineens ziek en net als zijn broertjes en zusje (Henk Hidde, Hanna en Hummeltje) heeft hij ons verlaten.

Bij het Marriott hotel hebben we een nestje van 5 gevangen. Bang, schuw, boos maar langzaam ontdooien ze een beetje.

Dina en Diesel zijn nieuwkomers. Gevonden op de weg naar Cas Abaou. Gered door super lieve mensen die inzagen dat deze 2 niet veel langer in de knoek moeten zitten.

En Phoebi is nieuw. Zij woonde al een tijd op de shut en werd daar gevoerd door Feed Friends. Na haar sterilisatie zou ze terug gaan, maar zo’n lieverd hoort daar niet. Dus hebben we hier een plekje voor haar gemaakt.

Granny is vertrokken naar Nederland en die heeft het toch goed. WOW!!!  Van de shut naar een grasveld

Dan helaas ook zieken:

Wendy is voor de tweede keer helemaal onderzocht, maar we kunnen niet vinden wat er is. Ze eet dagen niet, geeft over. Poten en snuit worden helemaal kaal. We wachten nog op 1 uitslag maar er is niet veel meer over van deze stoere moeder.

Sepp kreeg ineens vreselijke buikpijn, hij kon niks meer dan gillen van de pijn als je naar zijn buik wees. Met spoed naar de dierenarts en twee uur later lag hij op de operatie tafel: scrotale urethrostomie. Daar boven op een longontsteking dus hij heeft het behoorlijk voor de kiezen gehad. Gelukkig gaat het super goed met hem. Kap al af en weer helemaal speels.

Caspar had een aanvaring met Benny en friends.  Wat leek op een bijtwondje bleek helaas een liesbreuk, dus ook Caspar meteen op de operatietafel. Hij loopt nu nog met kap op, en een dikke achterpoot.  Arme Caspar

Wel SUPER GOED NIEUWS uit Nederland. Stichting DOG Nederland heeft vanaf nu de ANBI status. Daar zijn we geweldig trots op!!  Misschien wel de kers op de taart, want wat hebben we dit jaar hard gewerkt.

2018 is voorbij en er staat  een prachtige sanctuary, met een geweldig groot speelveld, en voor elke hond een ruimte om te eten, schuilen, chillen en lekker samen te zijn. Een fantastisch team vrijwilligers komt elke dag helpen met verzorgen en schoonhouden. Donateurs die helpen met het sponsoren van de hondje en de dierenartsenkosten, waar we ontzettend dankbaar voor zijn. En meer dan 100 hondjes die hier een eigen plekje hebben.

De hondjes van DOG hopen in 2019 weer te kunnen rekenen op uw steun. Namens alle vrijwilligers en de hondjes  wens ik u een gezond, mooi maar vooral diervriendelijk 2019 toe.

“MAKE EVERY DAY A DOG DAY”!!