We did it………………………. Sabine, we did it!!!!!

En dan is de maand juli voorbij. Wat een ontzettend spannende maand is dat geweest. Na een hele lange tijd wachten (na onze crowdfunding) op allerlei papieren, is eind juni het Kunuku resort onderleiding van Wout Tieleman, begonnen met het neerzetten van de sanctuary. Het ging allemaal in een rap tempo, al gauw stonden de 4 containers er. Het hekwerk om het hele terrein was een hele klus en toen nog de verdeling in compartimenten. De verlichting, water aansluiting, de muur voor met 2 grote buitenhekken en als extra bomen en een schaduwdoek voor nog meer koele plekjes.

Na ruim 5 weken keihard werken was het meeste gedaan en zijn we met een groep vrijwilligers aan de slag gegaan. Verven, schoonmaken, hekken helemaal controleren wat die wil je echt dog-proof hebben. En toen dat allemaal okee was, kwam de grote verhuizing. In een vrachtwagen van Meyer mochten we de hondjes, in benches verhuizen naar hun nieuwe verblijf. We hebben 3x gereden en het was ontzettend spanned. Hier aan gekomen, bleven de hondjes eerst even in hun benches om even tot rust komen en wat drinken.  Daarna mochten ze lekker los en in hun eigen deel lekker rond snuffelen en verkennen.  Wat een boel kwispelstaartjes, nieuwsgierige blikken en speurende neuzen.

De eerste nacht was natuurlijk super spannend. Ook voor mij want ik had natuurlijk geen idee wat ze zouden gaan doen. Dus de eerste nacht ben ik tot diep in de nacht in de palapa blijven zitten. Maar alles ging geweldig. De volgende dag groep voor groep op het speelveld. Dat was natuurlijk helemaal feest.

Na een paar dagen kwamen ook de L-pups erbij. Zij zijn de grote honden gewend en konden zo bij de roedel weer terug.

De puppys zijn nog niet hier. En nog een paar grote honden. We moeten hier nog de autosluis afmaken en puppy paradise moet nog ingericht. Dus daar gaan we de komende periode hard aan werken.

Maar het is nu dus helemaal echt : een DOG sanctuary op Curacao. WOW. En dat dankzij ontzettend veel hulp. Hulp van bedrijven, hulp van individuen, geweldige donateurs en sponsors. In een persbericht aan de krant willen we alle bedrijven heel hartelijk danken.

Maar natuurlijk ook alle vrijwilligers, die hebben staan verven, schoonmaken, sjouwen etc etc. En de vrijwilligers die de hondjes dagelijks kwamen verzorgen. Jullie zijn GEWELDIG!!!!

Mijn bestuur (van stichting DOG, Cristel en Marian) natuurlijk super bedankt voor de steun en het meegaan en mee denken met deze plannen.

En het fantastisch enthousiaste crowdfunding team o.a Rose en Claudia.

En natuurlijk Sabine Halabi die de benen uit haar lijf heeft gelopen,zelden genoemd terwijl dit hele project hier niet gestaan had als zij niet met meer dan 100% zich daarvoor had ingezet. Mijn steun en toeverlaat, mijn klankbord, de regelaar van zo ontzettend veel dingen, nooit was iets te veel, altijd weer het beste , goedkoopste of meest effeciente zoeken…….. maar vooral nooit opgevend, wat een doorzettingsvermogen, wat een organiseer-talent,wat een enthousiasme, wat een inzet …………..      Sabine watat ik allemaal aan jou te danken heb is met geen pen te beschrijven. Wat ben jij een rots in de branding. DANK JE WEL voor je vertrouwen in dit project en voor alle alle hulp op alle gebied.  DANKI !!!!! Ook namens de hondjes die het hier nu zo super hebben.

Ik ben jullie allemaal zooooooooooo dankbaar!!!!!!!

Geniet nog even lekker van de filmpjes.