En dan is mei ook weer voorbij. Wat is er veel gebeurd.

Allereerst de vorderingen van de sanctuary: We hebben deze maand veel contact gehad met domeinbeheer en de papieren zijn naar de minister geweest en getekend! Nu moeten ze nog langs Kadaster voor meting en uitzetting van het terrein. Hopelijk gaat dat sneller en wordt ons geduld niet weer lang op de proef gesteld. Maar we zitten uiteraard niet stil. Sommige dingen gaan ook super snel en gelijk geweldig, zoals de hekken voor de omheining. Mede dankzij een super super geweldige (anonieme) sponsor zijn de hekken besteld, geleverd en kunnen we straks meteen aan het werk. Al gaat het langzaam (van ons mag het veel sneller) is er elke maand weer vooruitgang. Nu duimen dat we in juni alles rond zullen krijgen.

We begonnen deze maand natuurlijk met ons nieuwe logo. Daar zijn we super trots op en met dank aan Nancy Halabi, die het logo ontworpen heeft, zijn ook de stickers en de visitekaartjes klaar.

De cirkel die ook in het oude logo zat en is dus de connectie met het begin (de roots) van stichting DOG . Maar ook de cirkel die nooit stopt, onze liefde en zorg voor de Westpointer/zwerfhond zal nooit stoppen.
Het zwarte hondje, neutraal, niet bijzonder en daardoor bijzonder. Met de rug naar de mens zittend, bang,angstig, wantrouwend maar wel voorzichtig omkijkend, toch hoop hebbend en graag willen. Het staartje, wijzend naar de stichting; zal het daar een vertrouwde plek krijgen? Daar mag hij zijn wie hij wil zijn, weinig moet en heel veel mag. En dan natuurlijk de rode halsband. De kleur van de liefde…………………………
Een eenvoudig logo maar voor mij, een alles omvattend logo , alles wat ik graag met DOG wil uitdragen.

Er zijn deze maand hondjes geadopteerd:

Amalia en Alexia hebben het geweldig  (met zwembad!)

Hans is naar Nl en geniet van het goede leven daar.

En Jill heeft een geweldig vriendje waar ze de hele dag mee kan spelen.

En Thelma en Louise zijn ook in prachtig Nederland aangekomen en genieten van het gras.

Helaas hebben we ook verdrietig afscheid moeten nemen:

Ferdorie, 1 van de F pups die we niet konden vangen, is aangereden gevonden en konden we helaas niet redden. R.I.P lieve meid.

Ook voor Sopfy konden we niks meer doen. Oud en mager maar kaak kapot en vermoeden op HZ. R.I.P mooi meisje.

Puppy’s,puppy’s, puppy’s…………….

Inmiddels ook weer veel “losse”pups erbij naast de  10 L-pups en de  7 F-pups

Wolfje,Maartje,Maron,Alvin, Alice, Lexy, Xavy en Jenny.

Xavy gaat steeds beter. Hij heeft nu wat darmklachten maar we gaan elke dag naar de dierenarts voor controle. Zijn moeder wordt 1 juni gesteriliseerd en zijn broers en zusjes en vader krijgen ook sarnia prikken en papa wordt over 3 weken gecastreerd.

De 7 F pups gaan super. Eerste enting gehad.

De L-pups hebben hoop lol tussen de grote honden.

Een andere nieuwkomer is Mark.

Al weken liep hij bij de koridor, maar nooit als ik langs kwam. Tot op een zondagavond:

En we hadden ons eigen mini sterilisatiedag, 6 sterilisaties en 3 castraties

Komende maand (juni) is er een super groot sterilisatieproject, samen met heel veel andere stichtingen en mensen die zich inzetten voor de zwerfhondjes gaan we 400 honden steriliseren/castreren.Prachtig idee van House of animals. Dat worden 5 mooie dagen:

En natuurlijk waren er weer de gezellige zondagochtenden met veel hulp en gezellig bezoek!