En dan is april ook weer voorbij. En wordt het tijd voor een update over de sanctuary.

De papieren liggen bij de minister en zodra die laatste handtekening er staat, gaan we beginnen met de omheining zetten. Er is vergaderd met de aannemer en de materialen zijn besteld… we staan te trappelen in de startblokken! We hadden de hoop 1 maart te kunnen starten, maar helaas hebben we door papierwerk wat vertraging opgelopen. Stilgezeten hebben we natuurlijk niet; de electra is helemaal vernieuwd en aangepast en ook het beheerdershuisje en Puppy Paradise zijn in de verf gezet.

En………………… bij de eerste DOG sanctuary op Curaçao hoort natuurlijk een nieuw logo.

We zijn ontzettend blij en trots op ons nieuwe logo.En voortaan zult u die op onze foto’s zien staan.

De toekomst voor onze zwerfhondjes gaat er steeds beter uitzien. Ook andere stichtingen hebben concrete plannen voor een hondenopvang.  Helemaal fantastisch voor de hondjes van Curaçao.

Ook is stichting DOG bezig met het aanvragen van de ANBI status. In Nederland zijn we dat aan het uitzoeken en we hopen binnenkort daar meer over te kunnen vertellen.

En natuurlijk zijn we in april ook heel druk geweest met de hondjes:

We begonnen met een doodzieke Parker, die 5 dagen aan het infuus gelegen heeft maar toen helemaal opknapte en meteen geadopteerd werd. Hij woont nu samen met zijn zusje en het gaat geweldig met hem.

Ook Olaf en Jersey zijn deze maand naar hun gouden mandje vertrokken. Zij hebben een super plekje, ieder bij een geweldig baasje in Nederland.

En Sjoerd heeft een fantastisch plekje gekregen in een gezin met kinderen waar hij de hele dag mee kan spelen.

Jo is geopereerd. We hebben Jo aangereden gevonden en zijn voorpoot was compleet verlamd. Helaas is er nooit een eigenaar gevonden en konden we niet langer wachten. Jo is echter een brok energie en het was moeilijk hem rustig te houden. Hij kreeg een infectie aan de wond maar gelukkig ging dat snel over met nieuwe medicijnen en nu rent Jo lekker rond (inmiddels zonder kap)

Helaas zijn er wel weer een heleboel puppy’s gevonden. Eerst een nest door Karin. Ik dacht 4 maar Karin zei 8. Toen zij de pups ging halen werd er 1 voor haar ogen aangereden…… Ze kon de andere 3 redden. En later bleken er nog 3 te zitten dus hadden we 11 L pups

Ook was Fenny bezig met een nest. De eerst 3 had ze zo gevangen. Daarna kwamen er nog 2 en vandaag werden er weer 2 gebracht.

Volgende maand hebben we een groot sterilisatieproject in samen werking met House of animals. In samenwerking met Wings for animals en Piet Hellemans.  Een belangrijk project waarin niet alleen 400 honden geholpen zullen worden, maar om het dierenleed op Curacao weer eens goed te laten zien. Dit kan zo niet langer en de oplossing is niet zo moeilijk: steriliseren en castreren.