Februari 2018 gaat de geschiedenis in als de afscheidsmaand. En ook de maand met de meeste dierenartsenbezoekjes.

Het begon met manneke Wim, de eerste dagen ging het goed. Maar ineens zat er bloed in zijn poep en was de angst er voor parvo. Binnen 24 uur hebben we van hem afscheid moeten nemen.

Toen kwam Keala, een lieve sterke meid die het helemaal goed kon vinden met Lora en Snuffy.

Met z’n drieën zaten zij in de tussenkamer, de eerste enting achter de rug. Helaas door een vreselijke fout is het misgegaan. Toen ik thuis kwam uit school waren Snuffy en Lora doodgebeten. Keala was achter het hekje onder het bureau gekropen wat haar redding is geweest. Arme kleine Snuf en Lora………………… geen woorden voor,  alleen vreselijk schuldgevoel en spijt.

Toen kwam de Frozen-serie binnen. Elsa, Anna, Olaf en Gerda en de bruintjes Hans en Kristoff.

Omdat de eerste 4 giardia hadden en de bruintjes coccidiose zijn ze meteen gesplitst, ze waren ook niet van 1 moeder. Toen ze allemaal de kuur hadden gehad waren de bruintjes oke en konden hun eerste enting krijgen, maar de andere 4 hadden nu coccidiose en moesten de andere kuur krijgen.  Dat ging goed, alleen werd Elsa ziek, ook bloed in haar poep en ondanks hele goede lieve zorgen is zij ook ingeslapen. Arme kleine meid.

De kans dat de andere 3 ook parvo zullen krijgen is groot, dus mijn keus was om ze “preventief” te behandelen. Ze hebben 3 dagen behandeling gehad en tot nu toe gaat het goed. Op de kip met rijst en duimen dat ze okee blijven.

Toen kwam er een melding binnen van een aangereden hond, waarschijnlijk met pups. Diny is haar gaan halen en ze kon idd niet meer lopen. Ook was ze heel ziek. Arme Fay wat een pijn.

Dagenlang hebben heel veel mensen gezocht naar de pups maar niks gevonden. En als klap op de vuurpijl moesten we ook afscheid nemen van Fay, die een vreselijke klap had gemaakt en daar bovenop ook zo ziek was. Het lijden was te zwaar.

Ondertussen was ook Juanita gezien bij een snack. We hebben haar meteen meegenomen en laten steriliseren. Helaas heeft ze een TVT dus is ze nu met de chemo bezig. Het  gaat goed en ze heeft inmiddels haar plekje in huize DOG

Ook Nero, Charley en Chici zijn in februari gecastreerd/gesteriliseerd.

Voor volgende maand staat Jo op de lijst voor een operatie. Een poot amputatie. Helaas heeft de eigenaar zich niet gemeld. Jo wordt nu een paar weken behandeld voor karpattenziekte en daarna is de operatie. De poot sleept vreselijk over de grond en is 1 grote wond. Ik  doe er steeds een schoentje om maar die blijft niet altijd zitten……

Helaas konden de mama’s van Frozen-puppy’s niet gesteriliseerd vanwege ziekte. Hopelijk worden ze snel behandeld en alsnog gesteriliseerd. Ook zijn we bezig geweest met een lieve dame die hulp nodig had met haar hondjes. We hebben 1 teefje kunnen steriliseren, de rest is nog niet gelukt. En de oude zieke Boy konden we helaas niet meer redden. Voor hem kwam de hulp te laat.

En toen kwam kleine Serge, aangereden maar later bleek ook, door honden gebeten. Wat een hoopje ellende. Hij vecht nu voor zijn leventje. Heel wat dierenartsenbezoekjes gehad met hem en gelukkig kan ik hem zelf prikken. Belangrijk is dat hij gaat eten.

Afscheid nemen is altijd vervelend maar soms ook heel mooi en fijn, zeker als je weet dat de hondjes een prachtige toekomst tegemoet gaan.  Zoals Gaby die nu in NL een prachtig leven heeft (wel een beetje koud ) en Billy Jean die op Curacao een geweldig gouden mandje heeft. De bof-doggy’s

WILT U STICHTING DOG HELPEN………………………………………..

De bodem van het dierenartsenpotje is in zicht, dus donaties voor de dierenartsenrekeningen zijn zeer welkom!!!

Ook oude lakens, handdoeken etc worden heel veel gebruik!

Voor donaties:

Curacao: MCB bank  26832808 t.n.v Stichting DOG,  Saturnusstraat 36

Nederland:

IBAN NL21 ABNA 0448 3165 28   (tav D.Giliam/Stichting DOG)

We staan in de startblokken. Wachten is op domeinbeheer!!!  Spannend. Het kan ons niet snel genoeg gaan.