Eerst maar de trekking van de DONATE&WIN actie.

We zijn super blij met alle geweldige donaties. En de winnaar boft dat hij/zij mag verblijven in het prachtige Panache resort.  Er kan helaas maar 1 de winnaar zijn dus kijk naar het filmpje en je weet of jij de winnaar bent: (trekking gedaan door onze geweldige vrijwilligster FIEN!!)

Dan alles nieuwtjes over de hondjes even op een rijtje:

De nieuwe ABBA pups gaan eindelijk goed. Eerst had Frida het zwaar en toen die okee was, kreeg Bjorn het zwaar. Maar beiden lijken nu op de goede weg. Benny heeft nog een erg dikke buik maar is zo vrolijk en blij, heeft nergens last van. Ze zitten nog wel in quarantaine, wat best saai is, en veel werk. Kleine ruimte die 2 tot 3 keer per dag even helemaal schoon moet.

Maar ze gaan nu ook geregeld buiten spelen:

Alex en Bram doen het ook goed. Die zijn helemaal aan elkaar gewaagd. Alex heeft zijn eerste enting al gehad. Bram heeft nog wat bloedarmoede dus zodra dat okee is mag hij ook een enting. Dan kunnen ze beiden naar Puppy paradise

En dan natuurlijk kleine Milo.  We vonden hem langs de kant van de weg, naast zijn broertje die helaas al was overleden. Zijn verhaalt kun je HIER lezen.  Inmiddels gaat het een stuk beter, hij eet en hij is buiten geweest en in bad. Milo wordt een topper!

En wie zijn er geadopteerd:

Noah is naar NL

En Nick is naar NL

Mooie Niels is naar Elles en heeft daar al een vriendje

En Velvet wordt lekker verwend

Vegas is net naar haar nieuwe plekje verhuisd.

Verouschka gaat over 6 dagen naar haar plekje. En Jack en Kenny verlaten morgen huize DOG. Daar volgende maand meer over.

Dan hadden we deze maand ook wat serieuze dierenartsenbezoeken die niet zo leuk waren:

CindyOtrobanda kreeg het ineens zo benauwd dat ik echt dacht dat ze zou stikken. Ze was zelf ook helemaal in paniek.  We hebben foto’s gemaakt maar echt een oorzaak nog niet gevonden. Gelukkig heeft ze na die aanval geen last meer gehad,

Mona was ook niet zich zelf en eerst dachten we dat het haar manke pootje was, en ook wel wat onrust omdat ze loops was. Mona kon niet gesteriliseerd worden omdat ze een hart probleem heeft. Maar Mona werd slechter en at niet meer dus meteen naar de dierenarts, die meteen Mona doorstuurde voor een echo en toen bleek baarmoederontsteking en een operatie was de enige optie. Gelukkig hebben we hier geweldige dierenartsen en Dr Dols heeft haar geopereerd en alles is goed gegaan.  Mona is nog wel aan het herstellen maar na een nachtje lekker airco ging ze weer wat eten.

Ook Sasha had pech. De waarschuwingen van anderen hoort ze niet en met haar vrolijke gehuppel irriteert ze dan wel eens anderen. Meestal gaat dat goed, maar nu 2x niet. De eerst keer was een flinke wond en met kap op had ze weer pech. Dus naar de dierenarts. Wonden schoon en aan de antibiotica, kap op en maar even in de bench als ik niet thuis ben. Gelukkig huppelt ze met kap en wond nog net zo hard door, nergens last van.

Gelukkig gaat het met allemaal weer wat beter. Binnenkort weer een ijskast zonder medicijnenzakjes

En dan gaan we de maand augustus beginnen. De crowdfunding verder voorbereiden, en jullie op de hoogte houden met speciale DOG SANCTUARY NEWS!   HIER lees je het laatste nieuws