IN HUIZE DOG IS HET FIJN OM THUIS TE ZIJN

MAKE EVERY DAY A DOG DAY!

Stichting DOG Curaçao is een kleine stichting, opgericht op 16 september 2014.

Het doel van Stichting DOG Curaçao is het verzorgen van kansarme honden op Curaçao. In huize DOG mogen hondjes, die weinig of geen kans hebben om nog geadopteerd te worden, heerlijk samen zijn.

Huize DOG is een woonhuis waar ze allemaal samen wonen, spelen, eten en verzorgd worden. Wij hebben steun van een geweldig team van dierenartsen die ons altijd helpen en adviezen geven.

logo

Bij oprichting hadden wij 26 zwerfhondjes die allemaal met hun eigen verhaal en achtergrond in huize DOG terecht zijn gekomen. Inmiddels vangen we nu soms ook puppy’s op. Er is een schrijnend te kort aan opvang voor honden op Curaçao dus waar we kunnen helpen doen we dat graag.

De reden voor moeilijk of niet te herplaatsen, kan zijn:  leeftijd,medische problemen of gedragsproblemen.

De kosten voor de verzorging worden volledig betaald van  donaties die gedaan worden aan Stichting DOG Curaçao.

Teddy

Als een hondje geadopteerd wordt, tekent de nieuwe eigenaar een contract waarin hij belooft goed voor de hond te zorgen, hem/haar te laten castreren/steriliseren als dat nog niet gebeurd is en dat wij altijd de mogelijkheid hebben de hond terug te kunnen halen als het niet gaat of de verzorging niet goed is.

Ook kan u vanuit Nederland een hondje adopteren. Als u een hondje ziet waar u graag meer over wilt weten, laat dat dan weten via PM of mail naar info@stichtingdog.org .

Pups mogen met 12 weken pas een rabiës prik (verplicht voor Nederland) en die prik moet 3 weken voor vertrek gegeven zijn (ook bij volwassen honden) Daarnaast moet de hond gechipt zijn.

Wij helpen met een vluchtbegeleider zoeken en regelen de rabiës prik, de chip en kopen een reisbench. Toen dagen voor vertrek moet de gezondheidsverklaring gehaald worden bij de dierenarts en daarna bij de veterinaire dienst de reispapier.  De kosten voor een hondje om naar Nederland te gaan zijn afhankelijk van de grootte en het gewicht van de hond.