geweldige sponsors &

Ambassadeurs
sponsor worden
Karen Soeters

is de oprichtster van AnimalsToday.nl. Met een bereik van bijna 2 miljoen unieke bezoekers afgelopen jaar is Animalstoday.nl  de grootste dierennieuwssite van Nederland. Karen heeft een groot netwerk in zowel binnen- als buitenland.

Sinds augustus 2007 is Karen directeur van de Nicolaas G. Pierson Foundation. Zij was projectleider van de veelbesproken klimaatfilm ‘Meat the Truth’, verantwoordelijk voor daarop volgende documentaires ‘Sea the Truth’, ‘De Haas in de Marathon’ en één van de makers van visuele documenten over megastallen en onverdoofd ritueel slachten. Daarbij zijn onder haar redactie de boeken ‘Sea the Truth, essays on overfishing,  polution and climate change’ en ‘Meat the Future’ verschenen.

Ook verzorgt zij regelmatig lezingen in binnen -en buitenland. Karen trad geruime tijd op als dierennieuwsdeskundige bij het RTL programma Koffietijd, waar ze samen met Loretta Schrijver ook de redactie voor deed. Naast deze activiteiten is ze werkzaam als docent  mediapsychologie aan de Hogeschool van Amsterdam bij het Instituut voor Media, Informatie en Communicatie.

Monique van Dijk

is Hoofd Audiovisueel bij de grootste dierennieuwssite van Nederland, AnimalsToday.nl, en run mijn eigen videoproductiebedrijf, Cherry Blossom Productions.

Tijdens de opnames van de nieuwste Animals Today-documentaire “Lost in Paradise: The Dogs of Curaçao” heb ik veel mooie en gedreven mensen ontmoet, die zich dagelijks inzetten voor de honden op Curaçao. Zo ook Djoeke van Stichting DOG. Ik vind het ontzettend mooi hoe zij zich dag in dag uit inzet voor honden, die eigenlijk geen kans meer hebben om ooit nog te worden geadopteerd en hen een liefdevol en waardig leven geeft.

Ik heb intens respect voor haar, hoe zij fulltime werkt als onderwijzeres en de rest van haar tijd bezig is met de honden. Dat vergt een enorme discipline en toewijding. Het probleem van de honden op Curaçao is groot. Djoeke’s huis en tuin niet groot genoeg. Het is Djoeke’s droom om een grotere opvang te realiseren voor de honden op Curaçao, waar ze een heerlijk leven kunnen leiden. En die droom steun ik van harte. Daarom roep ik, als ambassadeur van Stichting DOG, al mijn familie, vrienden en kennissen op geld te doneren, zodat deze opvang realiteit kan worden. Om de dieren een liefdevol en waardig leven te geven.

Marianne Y Naerebout

Curaçao is het eiland waar de basis wordt gelegd voor een kleurrijk en reizend leven. Haar 1e levensjaren in deze tropische omgeving hebben een enorme impact op Marianne haar verdere leven. We weten nu dat een wereld zonder kleur ondenkbaar is voor Naerebout.

Materialen als doek, papier, polyester, acrylaat, hout, metaal en alles wat zij verder tegenkomt wordt gevormd tot haar eigenwijze kunstwerken. De Naerebout-stijl: De 4 elementen, water, lucht, aarde en vuur zijn belangrijk. Haar vissen staan centraal voor het water, haar vogels voor de lucht, haar maskers voor de aarde en de kleur voor het vuur. Met een touch van inspiratie vanuit verschillende colturen zoals o.a. de Maya’s, de Indianen en de Maasai. En altijd weer die opvallende eigenschap KLEUR! Haar DNA. En tot op vandaag blijft Naerebout het avontuur opzoeken tijdens haar reizen. Als internationaal bekend kunstenaar is zij onderwerp van radio- en televisie interviews en uiteenlopende tijdschriften. Haar kunst heeft inmiddels een belangrijke plaats ingenomen in verzamelingen van musea, kunstgaleries,  particulieren, verzamelaars, bedrijven, kunstliefhebbers en iedereen die gewoon verliefd wordt op haar opvallende kunstwerken. Toevoegen: WWW.NAEREBOUT.NL